Història breu de Barcelona
Història breu de Barcelona
Història breu de Barcelona
Història breu de Barcelona

Història breu de Barcelona

18,00 €
Impuestos incluidos

Una crònica de Barcelona, des de l'inici dels seus dies fins a l'actualitat.

 

Història breu de Barcelona és la crònica de la vida d’una ciutat, des dels orígens fins als nostres dies. Una història que -com la de qualsevol ciutat- no pot explicar-se si no s’acompanya del relat dels homes i les dones que han lluitat per veure-la créixer, que l’han defensada quan ha estat necessari i que, des del passat més llunyà, han anat construint la ciutat actual. La Ciutat Comtal tampoc pot deslligar-se del territori que l’envolta perquè tot allò que s’ha anat esdevenint al llarg dels segles ha ajudat a conformar Catalunya, de la mateixa manera que Catalunya ha estat crucial en el desenvolupament d’una ciutat amb vocació de capital de país. Barcelona no existiria com a tal sense la complicitat del territori que l’envolta.

Aquest llibre és una crònica dels fenòmens urbans, socials, polítics i culturals d’una gran ciutat i ens trasllada de la prehistòria més remota a la reconstrucció de finals del segle XX del Gran Teatre del Liceu, passant per la ciutat islàmica, la Barcelona capital de l’imperi mediterrani, la derrota i la invasió de les tropes de Felip V l’any 1714, la terrible postguerra civil i la recuperació de les llibertats durant la Transició. Símbol de llibertat i d’acollida de totes les cultures, la Ciutat Comtal ha patit tota mena d’atacs i de contratemps, però sempre s’ha aixecat gràcies a l’empara de tots aquells que s’han sentit i se senten barcelonins. Barcelona és com és a l’actualitat gràcies a la història dels ciutadans que l’han construït dia a dia al llarg de tants segles.

*  *  *
Aquesta obra s'ha publicat amb el suport de l'ICEC.

ICEC.png

Autor
David Agustí
Idioma
català
ISBN
978-84-16033-28-7
Año
2014
Edición
primera (coedició amb l'Ajuntament de Barcelona)
Páginas
224 pàg.
Dimensiones
23,3 x 16,5 cm.
Encuadernación
rústica amb solapes
9994 Artículos

David Agustí (Barcelona, 1971) és llicenciat en Història Moderna i Contemporània per la Universitat Autònoma de Barcelona. Ha estat professor d'Història Econòmica a la Universitat Internacional de Catalunya i treballa en l'àmbit de la gestió cultural. Ha escrit articles per a diferents mitjans, com el Diari de Girona, la revista de la Fundación El legado andalusí i Historia de Iberia Vieja. Anteriorment, també ha publicat els llibres Historia Breve de Cataluña, Los almogávares. La expansión mediterránea de la Corona de Aragón, Lostaros. El desafío de los humildes i El franquismo en Cataluña.

COMANEGRA utiliza cookies para garantizar que demos la mejor experiencia en nuestro sitio web.
Si continúa, asumimos que acepta recibir todas las cookies en el sitio web COMANEGRA.